Sunday, December 5, 2010

Hidup Yang Membosankan!!!!!

Hidup ini sungguh membosankan... Aku merasakan hidupku kosong... Aku terpaksa menjaga sepupuku yang berusia 7 tahun kerana ibunya pergi melancomg ke Chiangmei seorang diri... Dengan itu, aku terpaksa tinggal di rumahnya selama 7-8 hari... Rumahnya tiada internet dan astro... Itu yang membuatkan suasana bertambah bosan... Pada tengahari 5 Disember 2010, aku mengikuti ibu bapaku mengiringi rombongan pengantin wanita kerana ibu bapaku merupakan tok menakan(kata orang utara*) pengantin wanita... Ibu bapaku duduk dan menikmati hidangan di meja pengantin manakala aku terpaksa duduk di meja rombongan pengantin wanita bersama dua pupuku yang tidak begitu rapat denganku... Tetapi aku bersyukur kerana ibu bapaku membawaku pulang ke teratak keluarga kami yang serba indah ini... Aku tidak perlu mendiami rumah makcikku itu... Aku masih berada dalam keadaan bosan apabila abang keduaku terbang ke Gold Coast, Australia bersama-sama dengan ibu bapa angkatnya yang merupakan mak menakan(kat orang utara*)ku... Makcikku yang ke Chiangmei itu akn pulang ke tanah air pada 8 Disember... Kebosananku akan berkurang pada saat itu kerana aku tidak perlu mendiami rumahnya lagi... Kebosananku ini akan lenyap apabila kembara abangku ke Gold Coast tamat iaitu pada 12 Disember... Semoga saat itu cepat sampai...

No comments:

Post a Comment