Wednesday, December 1, 2010

Anai-Anai!!!!


Pada petang 1 Disember 2010, aku mengemas rumah... Aku pun memulakan kerja dengan mengemas bilik aku dahulu... Aku pun mengangkat kotak-kotak yang aku dipenuhi dengan buku yang dibawa pulang dari asrama... Tiba-tiba aku berasa seperti jariku digigiti serangga... Apabila aku periksa jariku, aku terlihat seekor anai-anai... Aku tersentap setelah melihat ke lantai dan bawah kotak-kotak itu... Aku ternampak berjuta-juta anai-anai sedang memproses kotak-kotak dan buku-bukuku... Aku terus menjerit memanggil abangku... Abangku datang dan terkejut melihatnya... Dia terus turun ke tingkat bawah teratak kami untuk mengambil racun anai-anai... Malangnya, penyembur racun tersebut sudah tidak berfungsi... Aku pun mengambil penyapu dan menyapunya... Naseb baek anai-anai tersebut belum sempat mengerjakan buku-bukuku... Dah lah semua buku tu buku rujukan dan revision untuk PMR tahun depan... GERAM sungguh aku dibuatnya...


No comments:

Post a Comment